If teachers are going to refuse to do something students expect
especially if students think it’s something they believe makes the learning easier, how teachers refuse to help is important. “I will help, but not until you’ve got some answers, part of the solution, a few examples.” “I am not going to give you the answers, but I will give you feedback on your answers. By the end of class, we’ll have a set of good answers.”
المعلم مربى من واجبه أنيشجع ويدرب ويوجه ليس فقط ملقن أو موضح للمادة العلمية لديه لذلك عندما يكون المعلم ثرى وليس المقصد المادة العلمية فقط ولكن الأكثر أهمية هى معرفته بأدواته التى تؤهله لعمله بنجاح متضمنه الاستراتيجيات التى يستخدمها والطريقة التى يتبعها فى الصف .
وليس من السيئ احيانا إذا طلب الطالب المساعد ( حل مسئلة - الاجابة عن سؤال ) أن يرفض المعلم الاجابة عن السؤال ولكن الرفض له طريقة وهدف .
يمكن للمعلم أن يجيب على الطالب قائلا اننا سأجيبك وأساعدك ولكن ليس قبل أن تعطينى بعض الاجابات وسوف اعطيك بعض المراجع والعناويين (مفتاح الحل ) وسأساعدك بمحاوله لتوجيهك نحو الاجابة الصحيحة .
Also, learning by doing and explaining what you've learned really helps with retention. If you just read books or listen to lectures you'll forget most of what you learn, unless you take steps to actively integrate the knowledge with the rest of your knowledge.
احيانا بعد الانتهاء من دراسة موضوع معين او الاستماع الى محاضرة يصبح نسيان جزء كبير من المحاضرة او المحتوى المصير اذا لم يدون الخطوط العريضة ( العناوين الاساسية والفرعية ) أو ملاحظات حول كل جزئية لذلك ننصح الطلاب بأتباع أى طريقة ممكنه لتفادى حدوث ذلك .
Well then
find your own way of keeping a memento for the information that you learn.
Most learners retain
90% of what they learn when they teach someone else/use immediately.
75% of what they learn when they practice what they learned.
50% of what they learn when engaged in a group discussion.
30% of what they learn when they see a demonstration.
20% of what they learn from audio-visual.
10% of what they learn when they’ve learned from reading.
5% of what they learn when they’ve learned from lecture.
75% of what they learn when they practice what they learned.
50% of what they learn when engaged in a group discussion.
30% of what they learn when they see a demonstration.
20% of what they learn from audio-visual.
10% of what they learn when they’ve learned from reading.
5% of what they learn when they’ve learned from lecture.
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق